Van onzeker veulentje naar showpony | 6 weeks out

Nondeju! Ik heb nog maar 6 weken om een showpony te worden. Ongelooflijk dat door 2x knipperen met je ogen de week alweer voorbij lijkt te zijn. Vorige week een lekkere negatieve blog voor mijn gevoel maar dat schijnt er allemaal bij te horen.

Afgelopen zondag had ik dus een spier verrekt in mijn rug dus de week begon met 2 dagen rust, maar dan ook echt volledige rust zonder training en zonder werk. Ik had hele zware pijnstillers gehad waar ik echt een duf konijn van werd. Ik heb veel gedroomd over de wedstrijd met allemaal doemscenario’s. Door die rug werd ik eventjes verschrikkelijk onzeker of het wel haalbaar was en was ik goed in staat om gewoon de supermarkt leeg te roven met lekkernijen omdat ik de wedstrijd toch niet meer zou halen. Maar toen kwam ons moeke met een oplossing.

Een paar jaar geleden moest ik een korset aan laten meten voor mijn rug omdat ik scoliose heb. Scoliose is een vergroeiing van de rug waarbij je wervelkolom loopt in een S-vorm. De spieren van je rug worden daardoor niet symmetrisch belast waardoor er een disbalans veroorzaakt wordt in je nek waardoor je hoofdpijn krijgt. Bij mij zit het vooral in mijn onderrug want die is ook nog eens versleten door slecht tillen in de horeca en omdat ik 2x gigantisch hard ben gelanceerd van mijn paard.

Afijn, dat korset…  Die had ik dus aan laten meten maar dat ding zat zo verschrikkelijk vervelend dat ik hem na een paar weken weggegooid had. Maar mijn moeder had hem weer uit de container gevist (thank you dear mommah) dus dinsdag had ze die klaargelegd en zei ze dat het tijd werd om dat stomme ding weer te dragen. Aangezien ik een voorbeeldige goed luisterende dochter ben (not) heb ik hem maar thuis gelegd. Woensdag ochtend ging ik weer werken en had ik besloten om hem toch maar te dragen, heel de dag geen greintje pijn gehad in mijn rug dus heb ik ook besloten om weer voorzichtig te gaan trainen. Die dag heb ik dan ook mijn schouders en triceps getraind en het voelde verschrikkelijk goed! De rest van de week heb ik gewoon weer zwaar getraind met korset ofcourse en was ik weer lekker gemotiveerd.

Deze week heb ik ook een nieuw eetschema gehad van de coach en ik ben weer een aantal calorieën naar beneden gegaan. Op sommige blogs van meiden die aan een wedstrijd meedoen lees ik dat ze op circa 1000/1200 calorieën waar ik echt veel respect voor heb. Gelukkig heb ik best een snelle stofwisseling dus heb ik het geluk dat ik nog rond de 1600kcal zit. En dan nog te bedenken dat ik nu nog continue honger heb dus groentes en water zijn mijn nieuwe beste vrienden en probeer van elke maaltijd een feestje te maken. Nog steeds zit ik altijd te puzzelen met de tijden dat ik moet eten want dat hoort om de 2,5/3 uur te zijn wat ik niet haal. En ik mag maar 5 maaltijden op een dag. Dus ik zal eens laten zien hoe mijn doordeweekse dag er ongeveer uitziet.

04:15 gaat mijn wekker. Is dit een grap hoor ik jullie al denken. Helaas niet anders werd ik elke dag wel lachend wakker maar die wekker is echt om te janken gewoon. En aangezien ik er toch leuk uit wil zien op een werkdag heb ik een uurtje nodig om me aan te kleden, sminken etc.

05:15 Dan vertrek ik naar mijn werk (is maar 10 min rijden) en drink ik mijn warm ontbijtje. Dat ontbijt bestaat uit 30gr Brinta en 23gr Whey isolaat.

07:30 Lekker appeltje tussendoor achter de computer want dan heb ik weer honger.

09:00 Eindelijk weer etenstijd omdat ik van papa (mijn baas) alleen maar mag eten in de pauze en je ziet dat tussen de 1e en 2e maaltijd eigenlijk teveel tijd zit. Al schrokkend eet ik dan mijn havermout pannenkoeken op die bestaan uit 30gr havermout, 2 hele eieren en 1 ei-eiwit. Het zijn wel mini pannenkoeken maar ik bak er 2 zodat het wat meer lijkt. Ook eet ik 6gr noten wat heel deprimerend weinig is.

12:00 Lunchtime!! Met een grote bak sla, andere groentes, 6 gr amandelen, 100gr gekookte mosselen en 2 rijst wafels loop ik richting de kantine om weer lekker te schransen.

15:30 Rond deze tijd eet ik stiekem mijn 3 gekookte eieren en 2 rijst wafels (sorry papa maar gains gaan voor). En om half 5 ben ik klaar met werken.

16:45 Lekker eiwitshakie naar binnen werken (23gr) met 5gr MCT-olie en dan volle bak krachttraining en 45 min cardio. Na mijn training drink ik weer gelijk een eiwitshake maar dan zonder olie.

19:00 Hier zie je dat er weer veel tijd zit tussen mijn 4e en 5e maaltijd dus ben ik blij dat ik mijn holle kies weer kan vullen met 30gr macaroni, 6 gr noten, heel veel roerbakgroentes en 96 gr rundertartaar. Oke oke, ik maak van die 96gr stiekem 100gr. De groentes en tartaar bak ik trouwens in van die spray.

21:00 Bijna tijd voor mijn prinsessendutje dus dan drink ik mijn caseïne shake en geniet ik nog van 6 gr noten wat gelijk staat aan 1 walnoot.

Zoals je kan zien eet ik best veel, en mag ik eigenlijk niet klagen maar dat doe ik lekker wel. Cheatday’s zitten er voor mij allang niet meer in en daar baal ik van. Maar hee, nog 6 weken volhouden en dan kunnen we vol gas kipnuggets gaan halen bij de Mac!

 

Tot volgende week,

Veel liefs,

Kyra

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s