De reis en Canggu

Na een hele lange reis ben ik eindelijk aangekomen in mijn hostel in Canggu. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik super zenuwachtig zou zijn voor de reis maar ik had totaal geen zenuwen. Met de tussenlanding in Tapei moest ik naar een andere gate lopen maar Kyra zou Kyra niet zijn als ze niet helemaal verkeerd was gelopen en belandde ik aan de andere kant van het vliegveld. Gek genoeg kon ik me er totaal niet druk om maken en huppelde ik na wat handen en voetenwerk om m’n gate te achterhalen naar de juiste vertrekhal.

Weer een vlucht van 5 uur wat heel snel ging omdat deze luie pinda alleen maar geslapen had kwam ik eindelijk aan op Denpasar. Toen ik uit het vliegtuig stapte werd ik stiekem toch een beetje emotioneel omdat alle indrukken best even veel werden. De geur die me tegemoet kwam deed me zo denken aan mijn opa’s huis waardoor ik even een heel erg gemis had naar hem. Bagage ophalen, even m’n chauffeur zoeken en toen op weg naar het hostel.

Het hostel (gypsy moon Bali) is heel nieuw, namelijk van mei 2018 dus alles is super schoon en de mensen die het runnen zijn super vriendelijk. Ik zou willen dat mijn huis zo ingericht was. Een heerlijk zwembad, mooie inrichting en warm water uit de kraan schijnt heel wat te zijn hier in Canggu bij een hostel en je betaald maar €18,- per nacht incl. een heerlijk ontbijt.

Omdat ik natuurlijk alleen reis had ik gelijk aanspraak met andere reizigers uit Londen, Amerika en Canada waarbij ik gelijk uitgenodigd werd om met hun een hapje te gaan eten vanavond. We zijn eerst naar Batu Bolong Beach gegaan om naar de zonsondergang te kijken. Dit was werkelijk zo mooi om de surfers te zien shinen terwijl de zon langzaam onderging. We zijn op een zitzak gaan zitten bij Warung Eva met een koude Bintang (bier) om zo van het uitzicht te genieten. Op het strand spelen er ook bandjes en kan je genieten van mooie dansen, rituelen terwijl je daar heel relaxt op een zitzak zit midden op het strand.

Na de mooie zonsondergang zijn we gaan eten bij de shady shack waar ze allemaal speciale vegetarische/organic gerechten serveren. In het begin dacht ik wat moet ik hier omdat ikzelf een echte vleeseter ben dus ik nam een hamburger van rode biet om nog een beetje het gevoel te hebben dat ik vlees at. En dat terwijl ik helemaal geen fan ben van rode bietjes. Gek genoeg was het echt verschrikkelijk lekker en zou ik er nog wel 2 willen eten maar je krijgt zoveel op je bord dat je na 1 hamburger helemaal vol zit. Ik had 1 drankje en een hoofdgerecht en was 115.000 rupiah kwijt wat neerkomt op ongeveer €7,60 dus zo mag heel de vakantie wel zijn.

De planning is om lekker even bij te komen hier aan de kust en hier 2 dagen te blijven om daarna weer verder te reizen naar ik zou niet weten waar. Al met al is de hele reis ontzettend meegevallen en had ik totaal geen zenuwen of angst wat ik dus wel had verwacht. Ik voel me hier nu al thuis en ben benieuwd wat de rest van de reis me gaat brengen. I’ll keep you posted!